15 Sep 5 exerciții pentru a vă “antrena” voința

2” Există o modalitate de a exersa voința?”

După mai multe studii, specialiștii au un răspuns! Vointa poate fi “antrenată” la fel ca orice mușchi din organism. Exercițiile propuse vor fi o provocare , dar s-a dovedit științific că dau rezultate.

Gândiți-vă la pregătirea fizică pentru un maraton. Prima alergare nu va fi cu siguranță de 20 de kilometri.  Se începe cu pași mici și, treptat, mușchii devin mai puternici. Așadar, alegeți acum doar unul dintre aceste programe de antrenament și adăugă-l la rutina zilnică. În timp, le puteți încerca pe toate.

 

 

  1. 10 minute de meditație

Meditația oferă cele mai rapide rezultate dintre toate exercițiile de voință. Meditând, vă antrenați mintea să se concentreze și să reziste tentației de a “zbura” către lucruri neesențiale. Cercetările arată că, după doar 2-3 zile de meditație (timp de 10 minute pe zi), creierul va fi capabil să se concentreze mai bine, veți avea mai multa energie și veți fi mai puțin stresați.

  1. Corectați postura corpului

La un test de voință, cercetătorii au cerut unui grup de participanți să fie atenți și să-și corecteze postura timp de 2 săptămâni. De fiecare dată când observeau că umerii vin în față și spatele se curbează, se cocoșează, trebuiau să se corecteze stând drept. Sună extrem de simplu, dar este nevoie de voință pentru a sta drept

  1. Folosiți mâna opusă

Folosind aceeași metodologie, cercetătorii au efectuat studii suplimentare care au testat alte acțiuni corective. Unul care a dat rezultate foarte bune a fost utilizarea mâinii opuse. Creierul este obișnuit să utilizeze mâna dominantă, astfel încât este nevoie de voință pentru a face contrariul. Începeți selectând doar o parte din zi în care să folosiți mâna opusă. Nu este nevoie decât de o oră pentru a obține rezultate.

  1. Corectați-vă discursul

Un alt test efectuat de cercetătorii a fost să modifice stilul natural al participanților de a vorbi.  Aceaștia trebuiau să reziste impulsului de a utiliza ticuri verbale sau să spună “Bună dimineața” în loc de “Neața”. Din nou, este nevoie de voință pentru a merge în mod conștient împotriva instinctelor. Nu contează cum vă corectați discursul, atâta timp cât vă schimbați obiceiurile de vorbire.

Pentru a începe, selectați o parte din zi și alegeți cuvintele pe care le veți schimba. Cel mai simplu este să nu mai utilizați contracții (folosind “nu am” în loc de “n-am”, etc.) în timpul orelor de lucru. Ca toate exercițiile prezentate mai sus, faceți acest lucru timp de două săptămâni și vă puteți îmbunătăți foarte mult voința.

  1. Creați și respectați termene auto-impuse

Vă amintiți, probabil, zilele de facultate când învățați în ultima zi pentru un examen sau predați o lucrare în ultimul moment. Voința are de suferit atunci când încercați să eliminați distragerile și să deveniți hiper-productivi. Folosind acest principiu, cercetatorii au descoperit că, prin crearea termenele auto-impuse, vă puteți exersa voința. Important este să le respectați! Pentru a începe, alegeți pur și simplu o sarcină de pe “to do list” pe care ați tot amânat-o. Stabiliți un termen pentru realizarea ei și asigurați-vă că-l respectați. Participantii care au urmat acest proces timp de 2 săptămâni nu numai că au ajuns să îndeplinească obiectivele de pe listă, ci și-au îmbunătățit dieta, au făcut mai mult sport și au mai renunțat la tutun sau alcool.