04 mar 5 sfaturi pentru o comunicare eficientă
1. Nu personaliza criticile
Atunci când ai de transmis o critică, ar trebui să fie bazată pe acțiuni observate și rezultate, nu pe intenție. Este imposibil să identifici cu adevărat intenția din spatele unei acțiuni, ci doar efectele concrete ale acesteia. Câtă vreme transmiți critici obiective și nu personalizezi, comunicarea este mult mai eficientă.
2. Fii înțelegător
Atunci când te simți atacat sau criticat în mod nejustificat, gândește-te la circumstanțe înainte de a trage concluzii. Din păcate, oamenii au și zile mai puțin fericite și se manifestă asaltându-i pe ceilalți fără motive. 3.
3. Învață din greșeli
Indiferent de nivelul tău de carieră, continuă să înveți. De-a lungul vieții tale profesionale, vei lucra cu și pentru oameni cu diverse personalități și competențe. Pe unii dintre ei ți-i vei aminti ca buni lideri, pe alții ca manageri fără abilități de conducere. Și de la aceștia din urmă poți învăța cum să comunici mai bine.4.
4. Evaluează situația la rece
Emoțiile ne tentează să luăm decizii rapide, bazate pe dovezi superficiale și impulsuri de moment care ar putea să nu reflecte natura reală a problemei. Cântărește fiecare situație în parte și nu te grăbi să acționezi. Același lucru e valabil și în cazul comunicării. S-ar putea să regreți cuvintele spuse în momente tensionate.
5. Vorbește cu oamenii față în față
Cuvintele scrise, fără prezența fizică a interlocutorului și scoase din context, pot căpăta alt sens. Sunt adesea înțelese greșit și conduc la confuzie sau conflict. E imposibil să substitui o întâlnire față în față, unde observi reacțiile celuilalt, cu un mesaj sau un email.