06 sep 8 lucruri pe care ar trebui să le faci la începutul fiecărei zile
Perioada de concedii este pe terminate. Urmează zile pline la birou și dimineți grele în care nu ne simțim în formă și pregătiți pentru o nouă zi de muncă. Cum ne revenim?
Primele ore ale unei dimineți la birou pot avea un efect semnificativ asupra nivelului productivității din următoarele 8 ore. Deci este important să ai o rutină care să te orienteze spre succes.
Care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci dimineața?
1. Să ajungi la timp. Poate fi evident pentru mulți dintre noi dar unele persoane nu conștientizează că întârziatul la birou nu doar că lasă o impresie proastă dar îți decalează toate sarcinile din ziua respectivă. Să ajungi la timp sau puțin mai devreme, spune Lynn Taylor, workplace expert și autor de bestseller-uri, te va ajuta să îți organizezi mai bine ziua și să-ți stabilești o rutină care să te ajute să fii productiv.
2. Respiră adânc. Exact așa cum se aude. Michael Kerr, speaker internațional, scriitor și președinte al “Humor at Work” spune că trebuie să fim concentrați pe prezent și pe ce avem de făcut în acel moment. Multe persoane vin la muncă agitate pentru că nu au suficient timp acasă pentru a se deconecta, apoi se întorc nepregătite pentru încă o zi plină. Încetinește ritmul, ia un moment de pauză, relaxează-te, apoi vei vedea că vei fi mult mai eficient.
3. Începe fiecare zi cu o listă de priorități. Stabilește-ți obiectivele pentru ziua respectivă și lista de urgențe, dar rezervă timp și pentru sarcini neprevăzute. Învață să-ți gestionezi corect timpul și să-ți concentrezi energia eficient acolo unde e nevoie.
4. Nu fi indispus. Acordă importanță stării tale de spirit și fii conștient de efectul acesteia asupra celorlalți. Chiar dacă nu ești o persoană matinală, încearcă să ai o atitudine pozitivă atunci când ajungi la birou. Bea o ceașcă de cafea, dacă este nevoie și intră în ritmul zilei.
5. Fii prezent! Fizic și mental. Comunică! Zâmbește! Mai ales dacă ai o funcție de conducere și oameni în subordine. Timpul folosit pentru a te reconecta cu membrii echipei este esențial și lucruri mici precum contactul vizual, un zâmbet, întrebări despre ce au făcut în timpul liber sau dacă au nevoie de ajutor în ziua respectivă, te vor ajuta pe tine ca lider să iei pulsul echipei și să dai tonul unei noi zile!
6. Asigură-te că spațiul de lucru e organizat. Curățarea și organizarea biroului te va ajuta să te concentrezi mai bine pe durata zilei. Chiar dacă cea mai mare parte a comunicării se face prin
e-mail sau telefon, se poate întâmpla ca la un moment dat șeful sau colegii tăi să treacă pe la biroul tău și să îți lase un bilețel cu un ultim detaliu despre o discuție sau întâlnire. Și nu vei vrea ca acest reminder să fie așezat pe un munte de hârtii.
7. Efectuează apelurile importante și trimite e-mailurile urgente. Dacă știi că trebuie să dai un răspuns cuiva sau să îi trimiți o informație, o ofertă, fă-o dimineața! Dacă aștepți până la jumătatea zilei, există șanse mari să nu primești un răspuns decât a doua zi. “E frustrant să încerci să termini ceva și să depinzi de anumite răspunsuri pe care nu le primești doar pentru că e-mailul tău nu a plecat în prima parte a zilei, pe care ai pierdut-o făcând alte lucruri mai puțin importante. Dacă ai e-mailul pregătit și trimis la primele ore ale dimineții, până la sfârșitul zilei ar trebui să poți rezolva lucrurile pe care ți le-ai propus”, spune Lynn Taylor.
8. Profită de mintea limpede. Mulți oameni simt că sunt mai creativi și mai productivi dimineața și că mintea lor funcționează mai bine. Dacă și tu te numeri printre ei, rezolvă cele mai importante lucruri dimineața iar cele care țin de rutină mai târziu.