5 ritualuri care îți mențin creierul tânăr

04 aug 5 ritualuri care îți mențin creierul tânăr

Mulţumită progreselor din medicină, trăim mai mult. Asta înseamnă că trebuie să investim mai mult efort  în a ne asigura că și creierul nostru rămâne în formă timp îndelungat.

Din fericire pentru noi, tehnologiile avansate le-au permis cercetătorilor să înţeleagă cum funcţionează creierul, la ce răspunde şi chiar şi cum să-l menținem antrenat. De exemplu, știm că alimentele bogate în antioxidanţi, inclusiv afinele și nucile, sunt preferate de creier. Iată cinci tehnici simple care vă țin mintea brici.

  1. Felicită-te pentru micile reușite

Frecvenţa succesului contează mai mult decât dimensiunea lui, așa că nu aştepta până la marile victorii ca să te feliciți, zice B.J. Fogg, director la Persuasiv Tech Lab, Universitatea Stanford. În schimb, inventează moduri de a te sărbători zilnic; creierul nu ştie diferenţa dintre progres şi un progres perceput.

Atât progresul, cât şi criza, ne influenţează mult emoţiile. Deci cu cât poți simți succesul mai devreme, cu atât mai bine – sentimentele de bucurie încurajează comportamentele care te setează pentru succes. De exemplu, o rutină productivă și pozitivă dimineaţa face minuni.

  1. Rămâi activ fizic

Neurologul Etienne van der Walt spune că o viață activă este unul dintre cele mai bune moduri de a îmbunătăţi sănătatea creierului. „S-a demonstrat că forme specifice de exerciții fizice sunt benefice pentru … creșterea creierului.”

Concret, când ne antrenăm, ritmul cardiac creşte, oxigenul este pompat în creier mai des si noile celule se dezvoltă mai rapid. Cu cât se creează mai multe celule în creier, cu atât este mai ușor pentru le să comunice unele cu altele, dezvoltând noi căi neuronale. În cele din urmă, creierele noastre devin mai eficiente şi mai flexibile, ceea ce înseamnă o mai bună performanţă cognitivă.

  1. Antrenează-ți creierul ca mușchii

La fel ca mușchii din corp, dacă nu îți “lucrezi” creierul, în cele din urmă îl pierzi.

Tara Swath, speaker la Massachusetts Institute of Technology, observă că este deosebit de important să activezi zonele pe care le utilizezi cel mai rar. Câteva sugestii? Învață o limbă nouă, învață să cânți la un instrument sau chiar să jonglezi.

Pentru a-și îmbunătăţi propria putere cognitivă, autorul James Altucher încearcă să vină cu idei noi în fiecare zi. El scrie despre tehnica pe care o folosește:

Ia un carnețel de notițe. Mergi la o cafenea și citește o carte inspirațională timp de 10-20 de minute. Apoi începe să scrii idei. Pur si simplu. Cheia aici este să scrii 10 idei … un carnețel este prea mic pentru a scrie un roman întreg sau chiar un paragraf. De fapt, este special conceput pentru a face o listă. Şi asta e tot ce vă doriţi, o listă de idei.

  1. Stai drept!

Mamele aveau dreptate să le spună copiilor lor să stea drepți. Nu este doar o poziţie care creşte nivelul de energie şi îmbunătăţește starea generală de spirit, s-a demonstrat că are, de asemenea, efecte benefice asupra încrederii de sine.

Creierul este mai predispus la tristețe și deznădejde atunci când adopți o poziție neputincioasă, ghemuită. În studii, cercetătorii au descoperit că oamenii care stau aplecați, de obicei pentru a se uita la dispozitive mobile, precum telefoane inteligente şi tablete, au șanse mai mici să-și susțină cu putere punctul de vedere Pe de altă parte, participanţii care au primit dispozitive mai mari, precum laptopuri şi desktopuri, au stat mai drepți şi au fost mai impunători.

      5. Dormi cu telefonul departe de cap

Există o mulţime de mituri si jumătăți de adevăr despre cum și dacă smartphone-ul îți poate afecta creierul. Deși încă există o mulţime de cercetări în curs, care își propun să facă lumină în această problemă, pare a fi, totuși, o legătură între lumina albastră emisă de ecranele dispozitivelor electronice și calitatea somnului. Întreruperea sau modificarea obiceiurilor de somn este greșită dintr-o mulţime de motive. De exemplu, lipsa de odihnă poate împiedica eliminarea beta-amiloidelor (molecule dăunătoare, legate de boala Alzheimer) din creier.