Wellbeing-ul mintal de sărbători. Cum îl transformi într-o prioritate?

i1080x475

12 dec Wellbeing-ul mintal de sărbători. Cum îl transformi într-o prioritate?

Dacă tinzi să te stresezi mai mult decât de obicei pe durata vacanței de Crăciun, nu ești singurul! Într-un sondaj din 2015 al Healthline, 62% dintre adulți au confirmat că vacanța e de cele mai multe ori stresantă și doar 10% consideră că nu sunt deloc stresați în această perioadă.

Cauzele pot fi diverse, de la cheltuirea banilor sau mâncatul de prea multe fursecuri, cert e că vacanța de Crăciun poate avea un impact negativ asupra sănătății noastre mintale, provocând sentimente de stres, vinovăție sau anxietate. Cu toate acestea, există metode prin care poți să devii mai puțin stresat și să acorzi mai multă importanță wellbeing-ului mintal:

Nu promite prea mult. Principala cauză de stres pe durata sărbătorilor este reprezentată de prea multe promisiuni pentru vizite sau confirmări la evenimente. Învață să spui “nu” și menține un program rezonabil pe durata vacanței. Vezi ce petreceri sau vizite sunt importante pentru tine și refuză politicos restul.

Ia o pauză de la a-i mulțumi pe toți. Pentru sănătatea ta mintală, încearcă, din când în când, să te pui pe primul loc. Nu te mai stresa încercând să te asiguri că toată lumea este fericită și că totul e perfect. Oricât de mult te-ai strădui, vor exista nemulțumiți. E normal, deci învață să iei lucrurile mai puțin personal și să nu te mai încarci cu energie negativă de la ceilalți.

Învață un exercițiu de respirație. Tehnicile de respirație sunt deosebit de importante în această perioadă a anului. Învață un exercițiu de respirație și repetă-l ori de câte ori te simți tensionat. Ani de cercetare în domeniu sprijină beneficiile respirației profunde asupra reducerii stresului.

Ai grijă de tine. Chiar dacă vacanța de iarnă poate părea foarte încărcată, asigură-te că ai programate și activități care te fac fericit. Mergi la un masaj, ia cina în oraș sau vizionează filmul preferat. Fă ceva în fiecare zi de care să te bucuri cu adevărat.

Fă-ți timp pentru mișcare. Exercițiile fizice regulate nu doar că te vor ajuta să arzi acele calorii acumulate pe durata vacanței dar are beneficii și pentru sănătatea mintală. Este dovedit că exercițiile reprezintă una dintre cele mai bune modalități de scădere a nivelului de stres, reduc riscul de depresie și de anxietate. Încearcă să faci 30 de minute pe zi de mișcare pentru a simți toate beneficiile.

Cel mai bun cadou pe care ți-l poți oferi este să acorzi prioritate wellbeing-ului tău mintal. Nicio vacanță nu e perfectă, așa că decât să te străduiești ca totul să fie perfect, mai bine încearcă să te bucuri de fiecare moment. Fii atent la nivelul de stres la care te expui și ia câte o pauză din când în când.