Valoarea prevenirii bolilor cardiovasculare

cardiovascular1_08140710

07 iun Valoarea prevenirii bolilor cardiovasculare

Tratarea bolilor cardiace este costisitoare. Adoptarea obiceiurilor sănătoase pentru inimă poate economisi bani și poate salva vieți. Dacă faceți miscare, mâncați sănătos și adoptați obiceiuri bune pentru inimă, este mai puțin probabil că veți avea nevoie de spitalizare din cauza problemelor de inimă. Și, nesurprinzător,acest lucru se răsfrânge în costuri mai mici de îngrijire a sănătății.

Un studiu recent a scos în evidență amploarea economiilor care s-ar putea face din strategiile de prevenire a bolilor cardiace. Studiul, publicat în februarie 2017 de American Heart Association, a fost realizat pe 6200 de persoane cu vârste de peste 65 de ani. Costurile de îngrijire a sănătății au fost cu aproximativ 5000 de dolari mai puțin pe an în cazul persoanelor cu factori de risc scăzut pentru boli cardiovasculare.

Dacă toate persoanele supuse studiului ar fi ținut cont de 7 obiceiuri-cheie sănătoase pentru inimă care ar fi redus riscul de îmbolnăvire, s-ar fi economisit mai mult de 41 de miliarde de dolari pe an, au estimat autorii studiului.

“Din fericire, în cazul bolilor de inimă există o serie de lucruri pe care le poți face pentru a reduce riscul de îmbolnăvire, spune Dr. Jason Wasfy, cadiolog și doctor de calitate și analiză la Spitalul Massachusetts, afiliat Universității Harvard. Cercetările sugerează că aproximativ 70% din bolile de inimă ar putea fi prevenite dacă oamenii ar îndepărta factorii de risc care stau la baza acestor afecțiuni.

De exemplu, în ceea ce privește renunțarea la fumat, se pare că popoare precum americanii, sunt pe drumul cel bun. În rândul adulților, rata acestui obicei a scăzut de la 42% în 1965 până la doar 15%, în zilele noastre.

Totuși, când vine vorba de activitatea fizică, ar fi loc de îmbunătățire. Aproape un sfert dintre adulți, la nivel mondial, sunt inactivi. Exercițiul fizic este un instrument remarcabil pentru prevenirea bolilor de inimă si nu e necesar un efort prea mare. Poți avea rezultate și la un nivel scăzut de efort. De exemplu, dacă nu ești activ fizic dar începi să mergi 20-30 de minute de ori pe săptămână, diferența se poate vedea imediat. Nu trebuie să faci jogging sau să cheltuiești mulți bani pe dispozitive complicate. Trebuie doar să ai o pereche de încălțăminte sport potrivită obiectivului tău.

Beneficiile activității fizice

Mișcarea și exercițiile fizice au patru beneficii principale: ne ajută să scădem în greutate, reduc nivelul de zahăr din sânge, ajută la stabilizarea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol. Exercițiile fizice ajută la ameliorarea stresului, un alt factor critic și de multe ori subapreciat pentru bolile de inimă. Stresul emoțional cauzat de problemele de la muncă, din familie sau financiare este o situație obișnuită și adesea inevitabilă. Dar adoptarea unor strategii simple precum exercițiile fizice sau meditația poate ajuta oamenii să-și gestioneze nivelul de stres.

Cele 7 obiceiuri-cheie sănătoase amintite mai sus, care reies din studiul realizat de American Heart Association pentru îmbunătățirea sănătății cardiovasculare sunt:

1. Renunțarea la fumat
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Nu ai fumat niciodată sau te-ai lăsat de fumat de mai bine de 1 an

2. Reducerea nivelului de zahăr din sânge
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Nivelul de glucoză sub 100 mg / dL

3. Controlul colesterolului
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Colesterol mai mic de 200 mg / dl

4. Tensiunea
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Tensiunea arterială sub 120/80 mm Hg

5. Menținerea unei greutăți optime
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Indice de masă corporală (IMC) în intervalul normal (18,5-25)

6. Activitatea fizică
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: Cel puțin 150 de minute de exerciții de intensitate moderată sau 75 de minute de exerciții solicitante pe săptămână

7. Mâncatul sanatos
Obiectiv/ Starea ideală pentru inimă: O dietă care include fructe, legume, cereale integrale, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, carne de pasăre, pește și nuci și limitarea consumului de carne roșie și zahăr.