Târgurile de sănătate, o inițiativă de wellness in companii

s3-scanner-6-large-540x280

06 apr Târgurile de sănătate, o inițiativă de wellness in companii

Confruntate cu deficitul de resurse umane și o economie greu de prezis, companiile încep să acorde o atenție sporită motivării și retenției angajaților. Performanța organizației este direct asimilată competenței, implicării și stării de sănătate a angajatului.

Dar stilul de viață modern și faptul că munca de zi cu zi nu implică prea multe activități fizice, alături de stres și o alimentație incorectă duc, de cele mai multe ori, la apariția mai multor afecțiuni. În acest punct, nivelul performanței angajaților este afectat, iar rezultele se văd la sfârșit de lună în buget. Pe termen lung, lipsa performanței se resimte de foarte multe ori cu efecte greu de controlat.

Pentru a îmbunătăți moralul angajaților, productivitatea, nivelul de sănătate și, implicit, pentru a reduce cheltuielile medicale, angajatorii au început să investească în programe de wellness.

Schimbarea mediului de lucru și strategiile care țintesc îmbunătățirea stării de sănătate sunt construite pentru a face alegeri mai bune în ce privește stilul de viață. Programele de wellness aduc în prim plan prevenția care ar trebui să fie cea mai importantă parte a îngrijirii sănătații și care influențează pozitiv balanța. Cercetările arată că este mai eficient din punct de vedere al costurilor să investești în prevenție decât să cheltuiești resurse în scopul înlocuirii temporare sau permanente a unui angajat.

Inspirată de Ziua Mondială a Sănătății, care are loc pe 7 aprilie, echipa Wellington recomandă companiilor organizarea târgurilor de sănătate. Acestea includ activități sub forma unor metode alternative de evaluare și testare medicală, neinvazive și care pot fi aplicate la sediul companiei cu minimum de efort logistic.

Scanarea nivelului de antioxidanți sau diagnosticarea corporală ajută angajatii să conștientizeze impactul pe care alimentația îl poate avea asupra sănătății. Sunt folosite tehnici precum biorezonanța magnetică sau iridologia care utilizează scanarea pentru a depista predispoziții la boli sau deficite la nivelul organismului și rezistența acestuia la factorii dăunători din jur. Rezultatele măsurătorilor sunt interpretate de medic iar, acolo unde este cazul, se oferă recomandări pentru îmbunătățirea calității vieții.

Activitățile care formează târgurile de sănătate trebuie gândite pornind de la indicatori relevanți, cei care afectează în mod semnificativ performanța companiei și văzute ca o oportunitate de a rezolva problemele existente. Indicatorii trebuie exprimați în termeni concreți astfel încât programele să fie orientate către probleme reale.

Indicele masei corporale și alimentația sunt importante pentru organizațiile în care muncitorii depun efort fizic. O agenție de publicitate ar putea fi interesată de nivelul de stres, care afectează creativitatea, iar problemele musculare, ca durerile de spate, de exemplu, afectează toate categoriile de angajați.

Obiectivul final este de a îmbunătăți sănătatea angajaților și de a reduce incidența bolilor care pot fi prevenite. Dar efortul trebuie să fie unul continuu, iar rezultatele trebuie evaluate permanent. Statusul problemelor identificate inițial și îmbunătățirea indicatorilor vor ajuta ca aceste inițiative să fie susținute pe viitor și să constituie un precedent care, la un moment dat, poate fi asimilat ca parte din cultura organizațională a companiei.