La nivel mondial, mai mult de jumătate din angajați se luptă cu echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Blog-6-Work-Life-Balance-page-001

06 sep La nivel mondial, mai mult de jumătate din angajați se luptă cu echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Ne confruntăm cu o problemă reală. Angajații din întreaga lume se simt suprasolicitați, obosiți, stresați, nu sunt sănătoși și sunt nefericiți la locul de muncă. SnackNation a efectuat unul dintre cele mai mari studii despre implicarea angajaților, numit “State of Employee Engagement” care a analizat valori diferite ale implicării angajaților din peste 150 de țări.

În analiza de wellness, s-au descoperit statistici îngrijorătoare:

  • 60% dintre angajați au observat că munca lor are impact asupra vieții personale
  • 42% dintre angajați nu dorm bine în mod constant sau au ocazional probleme cu somnul
  • 48% dintre respondenți se consideră stresați la locul de muncă
  • 70% dintre angajați își iau de lucru acasă.

Dar cel mai îngrijorător este că 20% dintre angajați sunt îngrijorați că își vor pierde locul de muncă în următoarele 3-6 luni. Nivelul de stres cauzează un mediu neproductiv și nesănătos. Gândește-te câți bani sunt irosiți în fiecare zi de companii pe probleme care pot fi rezolvate.

Ce pot face companiile?

Companiile au responsabilitatea să-i ajute pe angajați să gestioneze nivelul de stres și volumul de muncă. E posibil ca ei să se confrunte cu un nivel prea mare de așteptări din partea managerilor.

Sunt două lucruri pe care companiile ar trebui să le facă pentru a îndrepta această situație:

  1. Să înlăture sentimentul de teamă
  2. Să stabilească un exemplu bun

 

Companiile pot înlătura teama prin comunicare. Niciodată nu există prea multă comunicare. Spune-le angajaților că trebuie să se bucure de timpul liber, că e în regulă să-și ia zile de concediu din când în când și că suprasolicitarea nu este bună pentru sănătate.

Modul în care companiile pot stabili un exemplu bun este să fie create practici ale managementului care să servească ca exemple de echilibru între viața personală și cea profesională. Poate nu dai mereu importanță, însă angajații preiau exemplu de la top management și se pot simți prost dacă își iau zile de concediu când văd că niciunul dintre șefi nu își ia.

Dacă echipa de conducere lucrează mult peste program, angajații se așteaptă să li se ceară același lucru.

Ce e de făcut

Cheia succesului este armonizarea celor două. Trebuie să fii capabil să-ți construiești profesia în jurul vieții, nu viața în jurul muncii. Dacă le poți echilibra, vei fi mult mai fericit și mai productiv.

Iată câteva sfaturi pe care le poți aplica pentru a reduce stresul din viața ta:

  1. Practicarea tehnicilor de relaxare

E un sfat evident dar puternic, care este mai ușor în teorie decât în practică. Câteva idei bune sunt:

  • Relaxarea prin exerciții de respirație
  • Meditația
  • Yoga

Niciuna dintre aceste activități nu necesită mult timp. Le poți face în câteva minute pe parcursul zilei, iar secretul este să le practici în mod constant. În timp, vei vedea că poți gestiona mai ușor stresul.

  1. Exerciții fizice

Beneficiile exercițiilor fizice sunt incredibile și au impact asupra fiecărui aspect al vieții, fiind văzute ca un “obicei cheie” care duce la alte obiceiuri bune în viața ta. Când faci mișcare, este mult mai probabil să mănânci mai sănătos, ai mai multă energie și să duci un stil de viață echilibrat.

  1. Mănâncă sănătos și bea multă apă

Studiile au arătat că limitarea aportului caloric ridică nivelul cortizolului din corp. Hidratarea este, de asemenea, importantă pentru gestionarea nivelului de stres și pentru sănătate și productivitatea generală.

  1. Discuțiile din birou

Prietenii de la birou sau suportul social este important pentru scăderea nivelului de stres. Construiește relații și fă-ți prieteni la locul de muncă. Te vor ajuta să-ți crești nivelul de entuziasm.