Cum să reintri rapid în ritm după concediu

1209975657120894246

11 ian Cum să reintri rapid în ritm după concediu

Din ce în ce mai multe persoane se confruntă  cu perioade de acomodare post-concediu. Aceste momente sunt perioade marcate la nivel global cu o scădere a stării de bine și a productivității angajaților. Revenirea la programul de lucru și la rutina zilnică poate fi o sursă de disconfort. Oricât de neplăcute ți s-ar părea aceste momente, ele pot fi depășite cu puțină determinare, schimbarea perspectivei și o mai mare grijă pentru propria persoană.

  1. Întoarce-te din călătorii cu una sau mai multe zile de a începe munca.

Revenirea la programul obișnuit de lucru poate fi greu mai ales după o perioadă lungă de concediu. În cazul în care călătorești, poți face tranziția mai ușor revenind acasă înainte cu o zi sau două de a începe munca. Indiferent dacă există diferențe de fus orar sau nu, poate fi greu să schimbi distracția și relaxarea din vacanță cu un program de 8 ore de lucru. Dacă este posibil, întoarce-te într-o zi de marți ca să nu mai faci față zilei de luni, de cele mai multe ori agitată. În plus, vei avea parte de o săptămână mai scurtă.

  1. Fii activ pe perioada concediului.

Cu o minimă rutină de exerciții fizice în timpul vacanței, te vei menține în formă și activ. În același timp, vei reduce rapid nivelul stresului și oboselii acumulate până atunci. Trebuie doar să îți iei o pereche de pantofi sport și articole de îmbrăcăminte lejeră/ sport. Sau pune-ți costumul de baie și înoată în piscină.

  1. Întoarce-te cu suveniruri la birou

Acestea îți amintesc de perioada concediului iar studiile arată că imaginea obiectelor din vacanță care îți creează o stare de relaxare este uneori suficientă pentru a îndepărta stresul și starea de anxietate de după revenirea la muncă. Poți chiar să decorezi peretele biroului cu câteva fotografii din timpul călătoriei sau cu obiecte decorative specifice zonei sau orașului în care ți-ai petrecut concediul.

  1. Pune-te la curent cu ultimele noutăți și organizează-te

O modalitate bună de a reduce stresul întoarcerii la muncă este să rememorezi ultimele lucruri care ți-au rămas de făcut sau să porți o discuție telefonică scurtă cu un coleg pentru a te pune la curent cu eventualele schimbări și pentru a te informa asupra lucrurilor care s-au petrecut în absența ta. Ia contact cu locul de muncă și va fi mai puțin stresant atunci când te vei întoarce.

  1. Planifică-ți următoarea vacanță imediat după întoarcere

Dacă îți faci planuri și îți rezervi următoarea vacanță, chiar dacă va fi peste mult timp, te va ajuta să te adaptezi mai ușor întoarcerii la muncă. Este deranjant din punct de vedere psihologic să te întorci la vechea rutină dar știind că următoarea vacanță te așteaptă în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat, îți va oferi o perspectivă mai bună asupra viitorului și o vei aștepta cu nerăbdare.