Cum să faci din exercițiile fizice un obicei

Best-Methods-for-Creating-a-Successful-Exercise-Habit

12 dec Cum să faci din exercițiile fizice un obicei

Există motive pentru care multe dintre rezoluțiile de Anul Nou nu sunt puse în practică și se “evaporă” chiar și după prima lună. Cercetările în domeniu oferă modalități prin care îți poți forma obiceiuri care să dureze în timp. Trebuie doar să urmezi câțiva pași:

  1. Alege activități care te fac fericit și încrezător

Dacă antrenamentul este neplăcut sau te face să te simți stângaci și nesigur, e puțin probabil să țină pe termen lung. Nu alege activități precum ridicarea greutăților sau alergarea pe bandă doar pentru că îi vezi pe ceilalți făcând asta. Alege activități care se potrivesc stilului tău de viață, abilităților și preferințelor tale.

  1. Începe cu puțin dar durabil

Să-ți setezi un obiectiv precum 30 de minute de mișcare pe zi, de 5 ori pe săptămână sună foarte bine. Dar cât de probabil este că îl vei urma? Cu cât țelul tău este mai ambițios, cu atât e mai probabil să eșuezi, apoi să te simți demotivat și să renunți. E mult mai bine să începi cu obiective ușoare, cu exerciții pe care le poți face. Iar pe măsură ce avansezi și le vei îndeplini, va crește încrederea în propriile forțe. Atunci e momentul să treci la obiective mai îndrăznețe.

  1. Transformă-le în gesturi automate prin induceri

Să-ți induci anumite comportamente poatereprezenta cheia succesului când vine vorba de formarea unor obiceiuri. De fapt, cercetătorii arată că cele mai dificile exerciții se bazează pe ele. Aceste așa-zise “declanșatoare” se concretizează în remindere care declanșează reacții automate. Cu alte cuvinte, îți pun rutina pe pilot automat, nemaifiind nevoie să te gândești sau să decizi. Un exemplu ar fi să mergi de la muncă direct la sală. Sau să-ți așezi pantofii sport  în locuri vizibile astfel încât vederea lor să te impulsioneze să mergi la alergat. Găsește modalități de a le construi în momente cheie ale zilei și vei vedea că treptat încep să funcționeze.

  1. Oferă-ți recompense

Persoanele care fac mișcare regulat au tendința să continue datorită numeroaselor beneficii, cum ar fi mai multă energie, un somn mai bun, imunitate crescută și o stare generală de bine. Totuși acestea sunt recompense pe termen lung. Când începi să faci mișcare, este important să-ți oferi și recompense imediate. Alege lucruri pe care le aștepți cu nerăbdare. Pot fi simple cum ar fi o baie fierbinte  sau o ceașcă de cafea.

Cum să rămâi motivat

Indiferent cât de mult îți place să faci mișcare, la un moment dat îți vei pierde interesul. Acela e momentul în care trebuie să încerci ceva nou sau să schimbi modul în care lucrurile funcționau până atunci.

  • Asociază antrenamentul cu ceva mai plăcut. De exemplu, poți să asculți un audio book sau să urmărești emisiunea TV preferată în timp ce mergi pe banda sau pedalezi pe bicicleta fitness.
  • Ține o evidență. Urmărește progresul exercițiilor. Astfel vei avea o imagine de ansamblu, îți va crește gradul de implicare și vei fi mult mai responsabil. Mai târziu, te vei simți împlinit analizându-ți întreg parcursul.
  • Folosește-te de puterea unei comunități. Având alte persoane în jur care să te susțină, te vei menține motivat. Există numeroase grupuri la care poți adera. Sau poți merge la sală cu prietenii și să comparați, prin aplicații speciale, progresul pe care fiecare îl realizează.
  • Găsește inspirație. Citește o revistă de sănătate sau de fitness sau vizitează un site de exerciții fizice care să te inspire cu imagini ale persoanelor active. Uneori, citirea de articole sau exemple de persoane care fac sport regulat, poate fi un stimulator important pentru a face mișcare.