Cum prevenim și tratăm durerile de spate

Presentation2

09 oct Cum prevenim și tratăm durerile de spate

Durerile de spate sunt un fenomen complex și foarte des întâlnit care continuă să fie o problemă majoră pentru angajați și angajatori deopotrivă. 66% dintre angajații europeni se confruntă cu afecțiuni asociate cu munca de birou iar peste 40% dintre angajații din România raportează, în fiecare an, dureri de spate cauzate de munca la birou.

Majoritatea studiilor indică o prevalență a acestor tipuri de dureri, întrucât mulți oameni nu conștientizează riscul la care se expun și nu solicită tratament medical odată cu apariția durerilor. Într-adevăr că nu există nicio metodologie standardizată sau un sistem bazat pe raportare, plecând de la simptome. Cu toate acestea, durerile de spate sunt foarte costisitoare pentru sistemul de sănătate și mai ales pentru angajatori. Cifrele variază de la o țară la alta dar odată cu trecerea timpului sunt tot mai mari. În SUA, de exemplu, se raportează, în medie, un cost de 6807 dolari pe caz. Ratele cele mai ridicate sunt în industrie și domenii care implică cu precădere muncă manuală, cum ar fi construcții și industria prelucrătoare.

Reversul medaliei este reprezentat de persoanele care lucrează timp îndelungat la birou. Așadar, indiferent de activitatea pe care o prestăm, suntem predispuși bolilor profesionale. În ultimii ani, a fost sesizată o nevoie urgentă de consolidare a strategiilor de prevenire în sistemele de SSM (Securitate și Siguranță în Muncă).

Care sunt metodele prin care putem preveni durerile de spate și bolile profesionale?

  1. Masaj terapeutic. Masajul la birou, pe scaun, este o metodă simplă și accesibilă de reducere a durerilor de spate care aduce beneficii atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Este unul dintre cele mai vechi remedii pentru ameliorarea durerilor de spate și de gât. Masajul îndreaptă postura, scade nivelul de stres și crește gradul de vigilență și puterea de concentrare. În plus, îmbunătățește flexibilitatea, reduce tensiunea musculară și stimulează nivelul de energie.
  2. Seminarii de ergonomie. Munca la birou presupune să petrecem foarte mult timp într-o poziție statică. Pentru a evita diverse afecțiuni determinate de statul îndelungat la birou este necesar să fie respectate câteva reguli ergonomice. Sfaturile de ergonomie furnizate de specialiști oferă principii simple de învățare care pot ajuta la prevenirea durerilor de spate, mușchilor tensionați și alte afecțiuni care apar din cauza posturii incorecte de la birou.
  3. Stretching: Îmbunătățește flexibilitatea, circulația și poziția corpului. Stretchingul este necesar pentru că mușchii rămân încordați după 8 ore de stat la birou. De asemenea, relaxează mintea și ajută la eliminarea stresului acumulat pe parcursul zilei.
  4. Kinetoterapia este un tip de gimnastică medicală cunoscută și ca terapia prin mișcare.Beneficiile sunt: corectarea posturii și aliniamentului corporal, îmbunătățirea coordonării, controlului și echilibrului, creșterea mobilității articulare și corectarea deficitului respirato

Separat sau structurate într-un program de terapie pentru sănătatea spatelui, aceste activități sunt un pas important în tratamentul bolilor profesionale și grija pentru angajați.