Ce trebuie să includă un program de corporate wellness?

09 oct Ce trebuie să includă un program de corporate wellness?

Un program de wellness pentru angajați este reprezentat de o serie de beneficii și activități care promovează sănătatea și starea de bine la birou.

Sunt multe persoane care acordă prioritate muncii în pofida sănătății. Sar peste prânz și stau peste program pentru a termina ce au de făcut. Nu au timp pentru exerciții fizice pentru că lucrează tot timpul. Și nu-și au des zile libere, indiferent ca e vorba de concediu medical sau de odihnă.

Acesta este un exemplu de abordare total greșită. Întotdeauna sănătatea trebuie să fie pe primul loc. Ea reprezintă cheia pentru o viață lungă și împlinită. Să fii într-o formă bună, fizică și mentală, te va face mai productiv la muncă. Multe companii înțeleg acest lucru și oferă angajaților o serie de beneficii și activități care promovează un stil de viață echilibrat.

Care sunt beneficiile unui program de corporate wellness?

  • Angajați mai productivi
  • Mai puțin stres la birou
  • Mai puține afecțiuni asociate imunității: răceli, gripă și alte afecțiuni
  • Angajați mai fericiți.

Ce trebuie să includă un program de corporate wellness?

  1. Activități fizice de cultivare a sănătății.

Orice persoană care lucrează cel puțin 40 de ore pe săptămână într-un birou trebuie să-și găsească timp pentru a face mișcare. Unele companii pun la dispoziție angajaților o sală de fitness sau cursuri de gimnastică dar aceste soluții nu sunt viabile pentru toată lumea. Foarte mulți angajați nu merg nici în aceste condiții la sală. Ce poți face? Poți opta pentru exerciții on-site cu un instructor care să mearga prin birouri și să efectueze cu angajații exerciții de gimnastică. Urmărește cine este implicat și recompensează-i pe cei mai activi.

  1. Beneficii generale pentru sănătate

Exercițiile sunt bune pentru sistemul imunitar dar sunt multe alte lucruri pe care le poți face pentru a ajuta angajații să prevină anumite boli. Un exemplu ar fi ca, pe durata iernii, compania să ofere vaccinuri antigripale și să comunice intern că angajații pot lucra de acasă dacă nu se simt bine.

  1. Sănătate mentală și activități de management al stresului

Stresul este un ucigaș tăcut care poate declanșa probleme serioase de sănătate. De asemenea, merge mână-n mână cu probleme de sănătate mentală, precum depresia și anxietatea. Pentru a nu lăsa lucrurile să se agraveze, alege seminarii de managementul stresului sau de work-life balance, activități precum cursuri de yoga sau masaj care să îi ajute pe angajați să se relaxeze și să le diminueze stresul acumulat pe perioada unei zile de lucru. În plus, implementează un sistem de închidere a biroului sub formă de program fix prin care te asiguri că toată lumea pleacă acasă la o oră rezonabilă.

  1. Activități sociale

Sunt angajați care rezonează foarte mult cu activități care îi ajută să-și cunoască mai bine colegii. Ia în considerare activități precum vizionare de filme sau ieșiri diverse în echipă, cluburi de carte sau jocuri video și în general orice activitate care îi face să zâmbească. Zâmbetul are un impact important asupra sănătății.

  1. Activități de voluntariat și responsabilitate socială

Mulți oameni se simt bine când îi ajută pe alții. Faptele bune ne fac să ne simțim mai împliniți și să vedem lucrurile dintr-o perspectivă diferită. Poți organiza o zi de voluntariat pentru a încuraja  angajații să contribuie la diferite cauze sociale. Nu trebuie decât să găsești direcțiile cu care ei se identifică mai mult.

  1. Activități de sudare a echipei

Unul dintre beneficiile secundare ale unui program de wellness este că multe dintre activități întăresc legăturile dintre membrii echipei. Teambuilding-urile vor apropia angajații și îi vor face să lucreze mai bine împreună.



Metamorfoza Wellington & Max Relax a început!
Ne întoarcem în curând cu noua noastră identitate.

 

This will close in 5 seconds