9 metode ușoare pentru întărirea sistemului imunitar

unsplash-autumn

10 nov 9 metode ușoare pentru întărirea sistemului imunitar

Toamna nu vine doar cu plăcintă de dovleac și frunze colorate – aduce temperaturi scăzute și îngrijorare pentru boli de sezon. Există un motiv pentru care auzi din ce în ce mai des sunet de strănut în birou odată ce gradele din termometru scad. Suntem mult mai expuși îmbolnăvirii pe durata sezonului rece și răceala tinde să dureze mai mult iar unul dintre motive este slăbirea sistemului imunitar. Cercetătorii de la Universitatea Yale au descoperit că sistemul imunitar încetinește pe durata anotimpurilor reci –  scăzând capacitatea corpului de a lupta împotriva virușilor. Vestea bună este că există multe modalități de întărire a sistemului imunitar, ușoare și naturale. Ce poți face?

  1. Limitează consumul de alcool. Consumul excesiv de alcool dăunează sistemului imunitar și crește șansele de îmbolnăvire. Studiile arată că o băutură nu are efecte dăunătoare asupra imunității. Dar trei sau mai multe vor suprima capacitatea celulelor albe din sânge de a lupta împotriva virușilor.
  2. Mănâncă ciuperci. Ciupercile conțin compuși care ajută la combaterea inflamației, prevenirea îmbătrânirii și regenerarea celulelor nervoase.
  3. Meditează. Crezi sau nu, relaxarea și meditația fac minuni pentru imunitate. Meditația stimulează o zonă a creierului responsabilă de sistemul imunitar. Cercetările arată că meditația stimulează și anticorpii. Începe prin a medita timp de 10 minute pe zi pentru a vedea beneficiile.
  4. Renunță la fumat. Tutunul dăunează fiecărei părți a corpului, inclusiv sistemului imunitar. Fumătorii au un risc mai mare de infecții respiratorii, boli mai frecvente și mai prelungite și mai puțini antioxidanți în corp.
  5. Bea mai multă apă. Știm cu toții cât este de important să fim hidratați adecvat. Cu toate acestea, mulți dintre noi nu bem suficientă apă pe durata unei zile. Consumul de apă ajută toate sistemele corpului să funcționeze corect, inclusiv sistemul imunitar.
  6. Dormi suficient. Este foarte important să dormi suficient. Fără somn, sistemul imunitar nu va funcționa corect. Lipsa de somn face dificilă recuperarea în urma oricărei boli, ceea ce înseamnă că simptomele vor fi și mai severe. Așadar, asigură-te că dormi cel puțin 8 ore în fiecare noapte.
  7. Limitează consumul de zahăr. Potrivit lui Ask Dr. Sears, consumul a 100 grame de zahăr, echivalentul a două cutii de suc, poate reduce cu 40% capacitatea celulelor albe să ucidă virușii. Încearcă să te concentrezi pe consumul de alimente naturale și consultă articole pentru idei de gustări sau dulciuri fără adaos mare de zahăr.
  8. Mănăncă mai mult usturoi. Potrivit unui articol al Julie Daniluk, nutriționist holistic și autor al unor cărți de nutriție, usturoiul are capacitatea de a stimula sistemul imunitar. În plus, mâncarea cu mult usturoi poate ajuta la reglarea glicemiei, reducerea colesterolului și la scăderea tensiunii arteriale.
  9. Fii optimist. Optimismul și menținerea unui spirit pozitiv sunt strâns legate de un sistem imunitar puternic. Studiile arată că atunci când oamenii devin mai optimiști, au o imunitate mai puternică.

 

Cu excepția unei gripe puternice, sistemul imunitar este cea mai bună apărare împotriva îmbolnăvirii în perioada toamnă-iarnă. Ajută corpul să câștige lupta împotriva virușilor prin abordarea unui stil de viață sănătos. Un sistem imunitar mai puternic înseamnă să fii mai sănătos și mai fericit.