11 hobby-uri pe care le poți practica de astăzi

why-you-need-to-have-a-hobby

09 feb 11 hobby-uri pe care le poți practica de astăzi

Practicarea unui stil de viață sănătos înseamnă mai mult decât alimentație corectă și mișcare. Trebuie să-ți faci timp pentru tine și pentru lucrurile pe care le iubești. Timpul liber ocupat cu hobby-uri relaxante are beneficii asupra stării generale de bine.

Potrivit unui studiu efectuat în 2015, implicarea în activități de petrecere a timpului liber a fost definită ca fiind: “preocupări selectate, pentru recompensarea proprie, care au loc în afara orelor de program”. Participanții studiului care se implicau în astfel de activități erau mai fericiți, mai puțin plictisiți și stresați și mai puțin predispuși la boli de inimă. Petrecerea timpului liber cu activități diverse este o modalitate bună de îmbunătățire a productivității și performanței la locul de muncă, pentru că ajută la stimularea creativității și oferă creierului pauza de care are nevoie.

Există multe hobby-uri care sunt bune pentru sănătatea ta și starea de bine, pe lângă mersul la sală. Iată 11 dintre ele:

Dansul: ajută la menținerea sănătății inimii, întărește oasele și asigură o greutate corectă. Nu doar că e un mod bun de a face exerciții, dar e și distractiv! Există multe tipuri de dans, de la hip-hop la dansuri de societate. Participă la câteva ore de dans și vei descoperi ce stil ți se potrivește cel mai bine. În plus, îți vei face mulți prieteni!

Gătitul. Să înveți să gătești mese hrănitoare este foarte bine pentru sănătatea ta și a bugetului tău. Gătind mese sănătoase acasă îți va permite să faci economii pe termen lung și e o bună modalitate de a îmbunătăți relațiile din interiorul familiei.

Voluntariatul. Prezența în comunitatea din care faci parte te ajută în menținerea sănătății sociale și emoționale. Voluntariatul ajută să te menții activ fizic și mental. Să oferi ajutor îți poate da un sentiment de scop și împlinire.

Grădinăritul. Există multe beneficii neașteptate ale acestei activități. Murdăritul mâinilor e demonstrat că reduce stresul și influențează în bine stima de sine. E și o bună metodă de a face mișcare, de a-ți crește forța în mâini și dexteritatea. Un alt beneficiu? Flori frumoase pentru decorarea casei tale și legume delicioase pentru cină!

Animal de companie. Animalele ne sporesc starea de bine, atât la nivel fizic cât și psihic, scad riscul de depresie, de stress și anxietate. Din punct de vedere fizic, să ai un animal de companie te ajută să te menții activ și îți scade presiunea sângelui.

Muzica. Poate părea dificil să înveți să cânți la un instrument după o anumită vârstă, dar nu imposibil. Să cânți la un instrument este minunat pentru stimularea creativității și stării de bine. Muzica ne ajută, de asemenea, să ne îmbunătățim aptitudinile vizuale și verbale, reducând depresia și anxietatea.

Yoga. Unul dintre cele mai bune lucruri în ceea ce privește yoga este că are beneficii la orice vârstă și la orice nivel. Yoga crește rezistența fizică, stimulează energia și ameliorează sănătatea cardio și circulatorie. Este și un mod excelent de a practica mindfulness, care ne face mai puțin stresați și mai productivi.

Mersul pe jos: în mod regulat este incredibil de benefic pentru menținerea unei greutăți normale și pentru sănătatea fizică generală. Poate mersul pe jos nu sună ca o metodă ideală de a-ți petrece timpul liber, dar astfel de cluburi pot face din acest hobby o modalitate plăcută de adoptare a unui stil de viață sănătos.

Călătoriile. Planificarea și plecarea într-o călătorie este un mod plăcut de a explora și încerca lucruri noi. Călătoriile și contactul cu noi culturi îți poate schimba perspectiva și descoperirea propriei persoane. Îți oferă șansa să întâlnești oameni noi și să stabilești legături din care poți învăța și evolua.

Lectura. Ia o carte! Beneficiile intelectuale ale cititului sunt prea multe pentru a fi trecute cu vederea. E demonstrat că lectura ne stimulează psihic, reduce stresul, îmbunătățește memoria și stimulează concentrarea. Lectura unei cărți bune nu e doar distractivă, dar îți oferă și o stare de bine și de liniște.

Scrisul. Jurnalul, blogul sau chiar scrisul creativ servește ca un stimulent pentru exprimarea proprie. Scrisul ca relaxare reduce stresul și îmbunătățește somnul. Dacă alegi să împărtășești ce scrii, poate fi o bună formă de a te conecta cu alți oameni cu interese asemănătoare.

Data viitoare când te vei simți stresat, evită să petreci timp în fața unui ecran și alege-ți unul din hobby-urile de mai sus pentru a face îmbunătățiri în starea ta de bine.

Care sunt hobby-urile tale preferate? Te încurajăm să le împărtășești în comentarii!